Acıklı başta akıl olmaz
Büyük bir sıkıntı içinde bulanan kimsenin yaptığı işte mantık aranmamalıdır
Kişiliği tam oturmamış ve ahlaken olgunlaşmamış bireyler malını kötülemeye, kendini eleştirmeye izin vermez. Başkaları onu ve eylemlerini eleştirirse ederse buna da tahammül edemez. Bu durum aslında, yetişmemişliğin tamda kendisidir.
Büyük bir sıkıntı içinde bulanan kimsenin yaptığı işte mantık aranmamalıdır
Aç olan kimse, karnını doyurabilmek için her şeyi yapar: İnsafsızdır, ahlak ve din kuralları da tanımaz.
İlişki kuracağımız kimsenin sağlaması olanağı bulunmayan şeyi, ona güvenmekten, kendimiz sağlamalıyız.
Yeteneksi, beceriksiz kimse, önemli işlerde kullanılamaz.
Zulmettiği, kötülük yaptığı için kendisine ilenilen kimse onmaz.
Değerli kişinin, bulunduğu yüksek yerden uzaklaştırılmasıyla değeri yitirmez.
İnsanlar içinde anamız kadar bize candan bağlı dost yoktur. Nasıl ki şehirler içinde Bağdat’ın eşi yoktur.
Bir işi görünüşte ve biçimsel olarak yapmakla o iş gerçekten yapılmış ve sonuç elde edilmiş olmaz.
Hiçbir şey için “olmaz “ deme. Dünyada olmayacak şey yoktur.
Eylemde bununla, buyruk kuludur. Asıl sorumluluğu onu eyleme geçiren yüklenmiştir.